23 ting at sige, når nogen ønsker at “Vælge din hjerne”

Mange service business ejere disse dage “giver væk” deres business services – og derefter spekulerer på, hvorfor folk ikke leje dem i hobetal. I navn “markedsføring” virksomhedsejere giver alt for meget information gratis. Nogle skift i tankegang er nødvendige, hvis disse business ejere forventer at være i forretning år fra nu. Selv uddannede trænere, efter min mening gøre for meget pro-bono arbejde. Hvorfor? De siger at de skal praksis, men på bundlinjen, IMO, er, at de ikke værdsætter deres gaver.

Hvad kan du sige til folk, der 1) bede direkte om gratis information, eller 2) vil “pick din hjerne” eller 3) bare begynde at tale til dig om noget, og du indser, at de forsøger at “låne” dine værdifulde ressourcer uden at blive en klient? Her er nogle ideer. Prøv dem videre for at se hvilke “fit” du bedst.

23 ting at sige, når nogen spørger dig – en service virksomhedsejer – gratis oplysninger!

Min gratis for en indledende høring er “x.” Hvis vi viser sig for at være et godt match, og du leje mig, vil jeg anvende 1/2 “x” over for dit engagement.

Jeg er glad for at give dig 5 minutter eller mindre fritid, men løses de fleste spørgsmål hurtigere & effektivt i en uforstyrret session(er). Kan vi planlægge et møde, så jeg kan give dig min udelte opmærksomhed?

Hvis nogen er meget persistent, pisk et stopur & sige “For $2 minutters jeg ville være glad for at gå ind i dette nu. Kan jeg starte uret & foretrækker du at betale med kontanter eller check?”

Hvad jeg kan gøre er at henvise dig til en gratis ressource på “___.”

Jeg arbejder med to pro-bono klienter, der er i desperat behov for økonomisk. Jeg vil tage dit kort og tilføje dig på ventelisten.

Ja, jeg arbejder med klienter på “navn spørgsmålet.” Ønsker du at oprette en konsultation?

Det vil koste “x” i timen.

Der er mange jeg kan gøre for dig, der svarer til det arbejde, jeg gjorde for “xyz” klient. Ønsker du at komme sammen og skabe en marketingplan? (Og derefter oplade for disse tjenester.)

Nå, ville jeg elske at foreslå noget; men min gebyrer er “xxx” pr. time.

Søger du for at ansætte mig?

Søger du for at ansætte ___? Nå, ville jeg elske at tale med dig om det; min gebyrer er “x” i timen. ”

Du kan kalde mig for en 15 minutters snak, meget fokuseret på dette spørgsmål.

“Nå, svaret på dette spørgsmål afhænger” og derefter bruge et par minutter at forklare nogle af de muligheder og overvejelser. For eksempel, kan jeg forklare at den bedste måde at identificere “løsningen” er at arbejde baglæns fra ønskede endelige resultat og proces. Der giver en naturlig indledende at: “hvis jeg skulle arbejde med dig på dette projekt, her er hvordan vi ville gøre den…”

Undskyld, jeg ikke kan svare, medmindre du betaler min gebyr (eller hyre mig).

Et komplet svar på dit spørgsmål vil tage mere end 15 minutter over telefonen. Vil du have mig til at sende dig et forslag herom?

Jeg har virkelig nydt at tale med dig og ønsker at hjælpe mere. Kan jeg sende dig en af mine brochurer og en rate card?

Har du en tidslinje og/eller budget i tankerne til at løse dette problem?

Har du kigget på kalkulationer fra andre, der gerne vil hjælpe dig med at løse dette problem eller fuldføre dette projekt?

Det er ikke en god tid for mig at starte en session ret dette minut. Vil du gerne kort diskutere session gange og gebyrer?

Søger du generiske gratis information om “emne” eller at arbejde med en “dit erhverv her” at behandle din specifikke situation? [Hvis jeg har en gratis ressource, vil jeg bede om deres e-mail-adresse og sende det til dem.]

Jeg giver en generel 3-4 punktum overblik over hvordan jeg ville løse deres bekymring med dem. Så siger jeg at jeg har fundet, at sortering af oplysninger tilgængelige og efterfølgende anvendelse af disse oplysninger er så specifikke for hver enkelt, som jeg anbefaler altid at ansætte en “dit erhverv her” for at få en projektet afsluttet.

Godt er hvad jeg kan tilbyde dig om dette emne en eBog (CD, audio, etc) kaldet ___. Jeg vil emaile dig linket.

Henvise dem til disse “gratis” eller “næsten gratis” ressourcer:

Biblioteket har bøger/bånd/lydbånd/CD/reference bibliotekarer.

Til en outsider ser din lokale SBA og SCORE kontorer”” gratis. De er virkelig ikke “gratis” enten. Deres klasser “koste $” og deres rådgivning er betalt af os alle som en del af vores afgifter.

Find en professionel, der har brug for dine tjenester og se om nogle slags naturalier exchange eller byttehandel. Igen, er dette ikke helt gratis, som du har brug for at rapportere det på din skat, men i de fleste tilfælde, der ikke er nogen penge, udveksles.

Deltag i masser af ezines af eksperter på det område, du ønsker at lære om, men gør det hurtigt, mens de er stadig gratis. Og ved, at den bedste af bedste indeholder annoncer og affiliate programmer, også.

Marcia Yudkin, Marketing konsulent, foredragsholder og forfatter siger dette i Marketing minut:

“Du kan afværge en god del af det fra betalende kunder af settingdown skriftligt hvad dine gebyrer dækker og ikke dækker. Mens du ikke ønsker at komme ud som en slags diktator med et strengere regelsæt, hjælper det fastsat retningslinjer for et produktivt forhold. For folk, der ikke endnu er klienter, er du velkommen til at kopiere, hvad jeg gør. Hvis jeg kan besvare et spørgsmål i fem minutter eller mindre, jeg generelt bare gå videre og gøre dette. Hvis et spørgsmål er mere kompliceret end det, jeg svarer, ‘ jeg kunne ikke leve op til dine spørgsmål uden en høring.

Min rådgivning priser er…» Undgå besvær ved at gøre forventninger eksplicit!”

Husk, som en service virksomhedsejer, en del af hvad du “tilbyde” klienter og hvad de værdi fra dig er din viden og ekspertise. Det er så meget en del af din “tjenester” som konkrete materialer, du producerer. Så sørg for at behandle det som sådan, og få kompenseret temmelig! Når du sætter pris på dine tjenester, andre vil også.

==============

Med særlig tak til medlemmer af CoachU Alumni at hjælpe Alumni liste, Digital Eve Seattle og Freelance Seattle, www.freelance-seattle.net diskussionslister til at sende mig deres spørgsmål og bemærkninger, som i høj grad bidraget til denne artikel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.