Hvad 80% af virksomhederne ikke ved: Tips til at forbedre din driftskapital ledelse

Hvad er antallet en mÃ¥de at undgÃ¥ fiasko i erhvervslivet? Tag et minut til at virkelig tænke over deres svar. Hvad kommer til at tænke? Øge patienter eller gæster serveret? … Effektiv markedsføring? … Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed? … Forbedring af patienten eller kunde pleje? … Er bedst i din branche?

Selv om disse er alle væsentlige aspekter af erhvervslivet, svaret er ikke nogen af de ovennævnte. Antallet en måde at forhindre virksomhedsfiasko er ordentligt styre din driftskapital.

For at sikre, at vi alle på den samme side, er driftskapital simpelthen defineret som differencen mellem omsætningsaktiver og kortfristet gæld. Hvis dette tal er positive, har du arbejdende kapital til rådighed. Denne driftskapital kan eksistere som lager, debitor eller kontanter på side.

Arbejdskapital management er et kritisk forvaltning spørgsmål for voksende virksomheder eller medicinske praksis. Tag eksemplet med en voksende lægens kontor: som udgifter stiger med patienten-belastningen øges, du opsamler mere udestående kontanter, især før du modtager refusion fra sygesikring betalere. På dette tidspunkt, udligne din indgående kontanter ikke næsten dine udgifter til at gå ud. Dette kan være håndterbar, mens du arbejder med betaling for tidligere tjenesteydelser; men i sidste ende tidsforskydning kan blive en væsentlig stress-punkt til din virksomhed.

Ved at vedtage et par driftskapital strategier, kan du gøre dine aktiver arbejde for dig, uden at blive afhængighedsforhold til bankerne.

Strategi #1: FÃ¥ betalt nu

Lad os tage et kig på de mest indlysende område: tilgodehavender. Hvad skal dine tilgodehavender gøre for dig, når de ikke bliver betalt? Mens din avancer kan se stjernernes hvis du har en masse ordrer, du hovedsagelig har lånt alle klienterne mængder af dine fakturaer-indtil de beslutter at betale dig. Læger, i særdeleshed ved smerter i denne situation. Forsikring betalere er særlig dygtige til at forlænge tiden for betaling; de indser, at jo længere tid de tager for at betale, jo større deres fortjenstmargener.

Er dette bare en anden omkostninger ved at drive forretning? Nå, ikke nødvendigvis. Firs procent af ejere af små virksomheder, praktiserende læger og små sygehuse er helt uvidende om en ressource Fortune 500 virksomheder har anvendt i årtier: konti tilgodehavende finansiering.

Banker ofte foranstaltning tilgodehavender på så lavt som 50 procent af deres samlede værdi som sikkerhed for en traditionel lån. I regnskaber tilgodehavende finansiering, men beregnes tilgodehavender på fulde værdi. Plus du opsamler ingen gæld for denne finansiering, da du hovedsageligt sælger dine konti tilgodehavende til betaling mod den fulde værdi.

Måske gør tanken om at sælge din indtægtsstrøm dig nervøs. Men Overvej dette: du modtager normalt 80 procent af hele mængden af fakturaen inden for en eller to dage-mindst 28 til 118 dage hurtigere end normalt. Denne tilførsel af kontant kapital tillader dig at foretage kapitalforbedringer for din virksomhed til at generere flere indtægter, udnytte kontant rabatter på dit lager, dække driftsomkostninger eller give bonusser til dine medarbejdere, f.eks.

Som dine fakturaer er betalt, vil din funder tilbagebetale de andre 20 procent, minus den forhandlede gebyr (gennemsnitlig fire til fem procent af det fakturerede beløb). Ikke få hængt op på udgifterne til finansieringen. Med korrekt forvaltning af midlerne, vil du mere end gøre for gebyrer ved investeringer i din virksomhed. Din daglige drift omkostninger kan forblive den samme, men den enorme stigning i indgående kontanter vil gøre det muligt for dig at hvile let.

Lektier: Gennemgå dine konti tilgodehavende aldersfordelte saldoliste. Bemærk den gennemsnitlige betaling tid fra en af dine bedste kunder eller forsikring betalere. Under forudsætning af betaling på 80 procent af fakturabeløbet i 48 timer, lave en liste over måder at bruge pengene til din virksomhed:

Kontante rabatter på lager (skøn i dollar-beløb).

Køb eller leasing af nye udstyr (forventede afkast i mersalg).

Ny marketingkampagne (forventede yderligere indtægter).

Når du summerer de øgede indtægter ved at gennemføre denne strategi, kan du nemt se den egentlige fordel.

Strategi #2: Forkorte din prøvecyklen

Din prøvecyklen starter, når du tager kontanter ud af din konto for at begynde at arbejde for en klient, og slutter dagen kunden betaler du. Hvis du gennemfører et projekt på tirsdag, for eksempel, men ikke fakturere indtil følgende fredag- eller endda månedens udgang-mister du dage af indkomst. Da du har brug for kontanter i dine konto-ikke bare i din avancer-du skal minimere tid mellem service leveret og faktureret.

Lektier: Anmeld, hvor længe du normalt tage fakturere en klient. Hvis dette tidsrum overstiger en uge, har medarbejderne forkorte tid. Denne justering vil reducere tid, betaling af så meget som 25 procent.

Strategi #3: Indsamle forfaldne konti

Har du et betydeligt antal fakturaer ud mere end 60 dage? Hvis ja, er dine medarbejdere gør noget at forkorte denne tidsramme? Kald de klienter, hvis fakturaer er blevet ud 30 dage og forhøre sig om fakturaen. Afsætte et par timer om ugen til at fuldføre denne opgave er penge godt brugt hvis den sikrer, at selv halvdelen af din udestående fakturaer betales et par uger tidligere.

Nogle forsinkelser i sundhedsindustrien, for eksempel, er forsætlig. Forlænge turnaround for betaling kontrol omkostninger. I disse tilfælde har du ikke nogen anvendelse. Som enhver læge kan fortælle dig, kan ringer forsikringsselskab at forhøre sig om et krav være en resultatløs opgave.

Lektier: Dine samlinger klageprocedurer og skærpe dit skib, hvis det er nødvendigt. Tildele en person til at følge på fakturaer udestående for mere end 30 dage. Indse dog at samlinger resultaterne svinger med dine kunders prioriteter. Tæl ikke på dette som din eneste middel til at forbedre din cash flow.

Strategi #4: Drej til eksisterende udstyr til kontanter

Som vi ved, er at holde opdateret med teknologiske forbedringer konstant og er nødvendige for at forblive konkurrencedygtig. Leasing er en måde at forblive opdateret uden at skulle betale gebyrer for at ofte købe nyt udstyr.

Men har du nogensinde overvejet at leasing af udstyr, som du allerede ejer? Én mulighed sælger deres udstyr til et leasingselskab og leasing det tilbage fra dem. Denne måde, du generere nogle kontanter til din virksomhed. Du opkræves naturligvis leasingydelserne.

Lektier: Tage bestik af, hvad du ejer. Hvis du har brug for kapital, kontakt et par leasingselskaber og måle deres interesse i at købe udstyr for dig at lease tilbage. Alternativt, en certificeret Cash Flow konsulent vil handle for dig. Da de uafhængige konsulenter betales af virksomheder, leasing, vil du undgå eventuelle tillægsgebyrer.

Strategi #5: NÃ¥r du er i tvivl, Outsource

Outsourcing visse støtte områder af din virksomhed, hvor du ikke er ekspert, er en glimrende måde at reducere omkostningerne til løn og forsikring. Du vil tilbringe en højere dollar i timen for at importere eksperter, men de reducerede omkostninger (ingen sundhed eller arbejdsskade forsikring) kompensere normalt for omkostningsafvigelsen.

Vær sikker på at ansætte disse eksperter med så stor flid som du ville enhver in-house medarbejder. Som du vil typisk bevare denne form for bistand gennem speciale bemanding huse, interview personer tildeles. Som integreret medlemmer af dit hold, skal de være så pålidelig som enhver medarbejder på din løn.

Lektier: Kontakt omrÃ¥det firmaer, der giver slags personale du har brug for. Sammenligne omkostningerne ved disse kontrakter mod omkostningerne ved at holde disse medarbejdere pÃ¥ lønningslisten. Vær forsigtig: konsulenter kan blive dyrt, sÃ¥ vær sikker pÃ¥ at bygge omkostninger kontrol (dvs. fast gebyr for et ugentligt eller hver time med en ‘ ikke at overskride’-delsætning) i din kontrakt. Være klar over deres arbejdsomrÃ¥de, til hvem de rapport, og hvordan du kan definere tilfredsstillende resultater. Derudover skal du direkte godkende personale ændringer.

Strategi #6: Lager når du har brug for det.

Opgørelse, der sidder på lageret, ikke bliver solgt for indkomst, tærer på din rådighed cash flow. Det er et aktiv, sikker, men det bør ikke blive et ansvar, fordi det ikke er hurtigt konverteret til kontanter. For bestilling af lager får mange virksomheder ind i problemer.

Gennemgå din beholdning prognose hele tiden, og være aggressive. Kende dine muligheder i gange du har mangler. Opfylde kundernes ordrer til tiden er en nummer et prioritet, så ikke tager unødvendige risici. Hvis du blot hamstre lageret for at opveje enhver chance for at blive fanget med bukserne nede, du mister de potentielle fortjeneste ved at styre det mere aggressivt.

Lektier: Gennemgå din nuværende og forventede lager for de kommende måneder. Har du brug at foretage ændringer, eller er det hele under kontrol? Foretage nødvendige opkald til dine leverandører at forhandle bedre vilkår eller bedre forstå deres forsyning kontrol.

Gøre din driftskapital arbejde for dig

Arbejdskapital management er et nøgleelement til virksomhedens succes og antallet en måde at undgå konkurs. Ved at gennemføre strategier som konti tilgodehavende finansiering, outsourcing eller lagerstyring, kan din virksomhed optimere afkastet af aktiver det allerede besidder. Din virksomhed vil derefter være godt rustet til at håndtere fremtidige vækst eller økonomiske nedgangsperioder.

* Genoptrykt fra oprette Business gennembrud ønskede:

Hemmeligheder og strategier fra verden * s største mentorer

© 2004 Mission udgivelse, en division af den Mission Marketing

Mentorer, Inc., eller

*

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.