Møtrikker og bolte af effektiv følgebreve

Som en jobsøgende, bør ikke du overse betydningen af et følgebrev. Hvis skrevet strategisk, et følgebrev øger dine chancer for overvejelse, og giver mulighed for at fremhæve din individualitet.
Et følgebrev er meget mere end bare et brev om, “Jeg læse job meddelelse i søndagens klassificeret, venligst acceptere dette brev som en anvendelse af interesse”. Det er en sætning, der fortæller læseren hvad de kan forvente fra dig, hvis hyret.
Den udfordrende del af at skrive et følgebrev bestemmer, hvilke oplysninger der skal medtages. Efter alt, var alle de saftige oplysninger inkluderet i CV’et. Hvad kunne du eventuelt tilføje følgebrevet, der vil tilføje stof til dine kvalifikationer?
Husk på at genoptage og følgebrev har forskellige formål. Et CV viser, at du kan gøre jobbet, det fremhæver dine tidligere præstationer, mens et følgebrev påpeger det omfang, som du matche jobkrav for en bestemt en virksomhed og hvordan du vil passe.
En velskrevet følgebrev giver dig en fordel i forhold til din konkurrence, fordi det giver en anden mulighed for at fremvise din erfaring og kvalifikationer.
Følgebrev basics kan styres ved at følge de nedenstående henvisninger.
Sælge! Sælge! Sælge!
Et følgebrev er mere end blot et forretningsbrev; Det er et salgsbrev. Begynder med en stærk introduktion, layout ydelser du tilbyder, og etablere troværdighed ved fremvisning af dine præstationer.
Skriv som du taler.
Følgebrevet skal have en professionel konverserende tone, men lyder som om en virkelig person skrev det. Mange mennesker falder i fælden at bruge store ord til at kommunikere deres budskab. I stedet skrive på en enkel måde, der lokker læseren til at gennemgå CV. De ord, du vælger bør udvise begejstring for position, selskabet og industri.
Skriv fra læserens perspektiv.
Action ord bør ikke være forbeholdt CV’et. Starte hver sætning med en power word. Brug ikke en passiv stemme. Undgå begyndende sætninger med ordet “Jeg.” Som CV, følgebrevets fokus er på den ansættende virksomhed og begynder for mange sætninger med “I” sætter fokus for meget på dig.
Ikke opkog dit CV.
Være kreativ når præsentere dine kvalifikationer og resultater. Du ønsker ikke at kede læseren ved blot at gentage de oplysninger, du har medtaget i dit CV. Finde forskellige måder at kommunikere den samme besked. Den bedste måde at gøre dette er ved at vælge tre til fem store salgsargumenter og fremhæve dem i kroppen af følgebrevet. Dermed vil lokke læseren til at mere end bare blik på dit CV.
Bede om et interview.
Være proaktiv. I sidste afsnit Fortæl læseren, at du vil være at kontakte ham eller hende for at sætte et mødetidspunkt. Formålet med ansøger om et job er jo, at blive inviteret i en samtale, så vær ikke genert, gå efter det.
Du skal bruge hver værktøj til din rådighed til at sikre et interview. Målrettet følgebreve tilføje til din portefølje af kvalifikationer og fortjener så meget opmærksomhed som et CV.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *